Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony-dlatego jeśli nie zgadzasz się - opuść stronę !
Gimnazjum nr 5
tel. 13-43-656-07

W dniu 25.05.2016 r. klasy pierwsze wybrały się na wycieczkę do Sandomierza. Organizatorami wycieczki były panie wychowawczynie oraz biuro PTTK w Krośnie.

Spod szkoły wyjechaliśmy planowo o godz 6:00. Pierwszym punktem naszej wycieczki były ruiny zamku ,,Krzyżtopór " w Ujeździe. Dojechaliśmy tam około godz. 8:45 . Nasza miła przewodniczka ciekawie opowiadała o historii tego zamku . Dowiedzieliśmy się, że nazwa ,,Krzyżtopór " pochodzi od wykłutych przy głównym wejściu ruin krzyża i topora. Zwiedzanie cudownego zabytku bardzo nam się podobało . Następnie wyruszyliśmy w dalszą drogę - do głównego punktu naszej wycieczki , czyli Sandomierza - miasta królewskiego. Około godz. 11:00 byliśmy na rynku , gdzie pod swoje skrzydła wzięła nas pani przewodniczka. Na samym początku zmierzaliśmy do sandomierskiej bazyliki, gdzie mogliśmy podziwiać piękny, marmurowy ołtarz i wspaniałe freski bizantyjskie. Następnym punktem była trasa podziemna prowadząca z obrzeży miasta aż do głównego rynku. Potem udaliśmy się do zbrojowni, gdzie zostały nam przedstawione dawne stroje i broń . Po chwili zmierzaliśmy do bramy opatowskiej, z której rozciągał się cudowny widok na cały Sandomierz . Od godziny 14:30 do 15:50 mieliśmy czas na zakup pamiątek i zjedzenie ciepłego posiłku , po czym wyruszyliśmy na rejs statkiem po Wiśle. Po drodze na zakończenie wycieczki wstąpiliśmy do McDonalds'a, następnie zmierzaliśmy w kierunku Krosna. Około godz. 22 : 00 byliśmy już pod naszą szkołą.
Wycieczka bardzo się wszystkim podobała, szczególnie miło zapamiętamy zamek Krzyżtopór oraz rejs po Wiśle . Uczestnicy zadowoleni, masa zdjęć wykonana, pamiątki kupione - zatem czekamy na kolejne takie wspólne wyjazdy.