Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony-dlatego jeśli nie zgadzasz się - opuść stronę !
Gimnazjum nr 5
tel. 13-43-656-07

w dniach 22 i 23 05.2018r. odbyła się wycieczka szkolna do Warszawy, w której uczestniczyli uczniowie klas trzecich i drugich pod opieką p. K. Zajdel, p. B. Dziadosz, p. M. Machnik i p. I. Rodycza. Wyruszyliśmy bardzo wcześnie, bo o 4:00, aby móc mieć cały dzień na zwiedzanie tego pięknego miasta. Dzięki naszym kierowcom na miejscu byliśmy już o 10:00.

Naszym pierwszym punktem było odwiedzenie Pałacu w Wilanowie. Wszystkim bardzo spodobały się piękne ogrody oraz to, że mogliśmy chwilkę odpocząć po długiej podróży. Następnie odwiedziliśmy, przez większość długo wyczekiwaną, najpopularniejszą polską galerię- Złote Tarasy, gdzie mieliśmy czas wolny na zrobienie zakupów we własnym zakresie. Potem udaliśmy się do miejsca, o którym marzy każdy polski fan piłki nożnej, czyli PGE Narodowy. Stadion wywarł na mnie ogromne wrażenie. Zobaczyliśmy tam główną halę, gdzie odbywają się koncerty, mecze oraz szatnie i łazienki, w których przygotowuje się do meczu nasza reprezentacja oraz miejsce, gdzie do koncertu przygotowują się największe gwiazdy światowego formatu, np. Metallica lub Madonna. Po niezapomnianych wrażeniach udaliśmy się na słynne 30-te piętro Pałacu Kultury. Obserwowaliśmy stamtąd piękną Warszawę. W końcu nadszedł czas na obiad, który wszyscy zjedliśmy ze smakiem. Później pojechaliśmy do naszego hostelu. Tam zakwaterowaliśmy się i rozpakowaliśmy się. Po chwilowym odpoczynku poszliśmy zobaczyć nocą oświetlony rynek warszawski. Ok. godziny 21:00 wróciliśmy do hostelu i po kąpieli wszyscy zmęczeni położyliśmy się spać, aby mieć siły na następny dzień.
            Kolejnego dnia musieliśmy wstać ok.6:30, gdyż śniadanie w naszym miejscu noclegu było o godz. 7:00 a o 8:00 mieliśmy znaleźć się w Centrum Nauki Kopernik. Wszystko przebiegło zgodnie z planem i mogliśmy tam wykonywać różne doświadczenia, przede wszystkim fizyczne. Myślę, że wszystkim się podobało, bo jest to miejsce, które pokazuje, że nauka może być ciekawa. Po niecodziennych eksperymentach udaliśmy się na Zamek Królewski, gdzie po otrzymaniu elektronicznych przewodników odwiedziliśmy komnaty oraz zobaczyliśmy wiele ciekawych obrazów, o których usłyszeliśmy ciekawe historie. Przedostatnim punktem wycieczki był spacer po Starówce z warszawskim przewodnikiem, który na wesoło starał nam się przedstawić wszystkie zdarzenia. Na koniec zjedliśmy obiad w jednej z wielu restauracji i nadeszła pora powrotu do domu. Panowie kierowcy dowieźli nas bezpiecznie na miejsce wcześniej niż myśleliśmy.
                 Wycieczka bardzo mi się podobała i chętnie pojechałabym na nią jeszcze raz. Myślę, że wszyscy inni uczestnicy są tego samego zdania.