Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony-dlatego jeśli nie zgadzasz się - opuść stronę !
Gimnazjum nr 5
tel. 13-43-656-07

Grupa gimnazjalistów z p. K.Zajdel wzięła udział w XLI Rajdzie Górskim"Powitanie Wiosny"zorganizowanym przez PTTK Krosno. Tym razem z grupą ponad 200 osób z powiatu krośnieńskiego (uczniowie ze szkół podstawowych,gimnazjów i szkół średnich) pojechaliśmy do Zyndranowej, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Kultury Łemkowskiej.

Oczywiście nie wszyscy spotkaliśmy się naraz ponieważ zwiedzanie było rozłożone w czasie.Po krótkiej lekcji historii związanej z kulturą Łemków - zamieszkujących kiedyś licznie te tereny nasza grupa z przewodnikiem ruszyła na szlak. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Zyndranowej, kierując się na szczyt Ostra (687 m.n.p.m.).W bardzo błotnistym terenie, chwilami w śniegu i cały czas po lesie przeszliśmy około 8 km dochodząc do miejscowości Stasiane. Na koniec rajdu wszyscy upiekliśmy przy ognisku kiełbaski i wypili gorącą herbatę.Mocno wybrudzeni w błocie i lekko zmęczeni wróciliśmy po 15.00 pod szkołę.